mandag 6. februar 2012

Den 26 april så skal vi overta drømmehuset vi har kjøpt oss! Får vi solgt leiligheten så flytter vi tidligere inn :)

Jeg må innrømme at det føles noe skummelt å kjøpe et stort hus etter å kun ha bodd sammen i 3 mnd, og et avstands forhold på 1.5 år. Men jeg tenker og at når man klarer å ha et avstands forhold i 1.5 år så er det noe satse på. Og alt kjennes veldig riktig! Selv om det kjennes skummelt ut så gleder jeg meg masse i tillegg.

Når det gjelder meg og Rickard så liker vi at det skjer noe, " bygd for fart og spenning"

Jeg kjenner at jeg har lett for å kjede meg i leiligheten, derfor gleder jeg masse til å begynne å styre rundt i et hus, med 2 mål tomt hvor jeg kan kose meg med hage til våren. Mamma er gartner så jeg har bestilt henne hit fra Trondheim til våren!

Første planen inne i huset, er å male hovedstua hvit, og bytte ut døra mellom stuen og gangen til ei hvit glass dør. Jeg har også noen tanker om å male muren rundt peisen i svak grå farge som bryter litt fra det hvite, men samtidig har en helhet. Utrolig hvor mange tanker, ideer og drømmer man får, gleder meg masse! Men en ting om gangen.... Det skal nevnes at huset er ganske fint, så man kan egentlig bare flytte rett inn!

Rickard sin store plan er å bygge garasje, noe som er kjempe flott siden vi har 3 biler. Men jeg må innrømme at jeg er redd for hvordan garasjen vil bli seende ut i forhold til huset, så han har fått streng beskjed om å vise meg noen fine tegninger/bilder.

Her får dere se bildene fra prospektet:



Hovedstua. Her ser dere peisen jeg har lyst til å male


Kjøkkenet

Soverommet, 1 etg

Når det gjelder verandaen så har jeg noen spennende planer :) 


Tv stua 2 etg


Dette spisebordet har vi fått kjøpt av selgeren til en billig penge. Nydelig.... Skal ta nærmere bilder ;) 

Soverommet igjen

Tv stua 1 etg. Her har vi fått de hvite hyllene og tv benken! 

Bad nr 1. 


1 av 4 soverom i 2 etg. Alle rommene er like. Jeg og Rickard kommer til å innrede to av disse til kontor :) 

Kjøkkenet

Gangen i 1 etg. Vi har vært kjempe heldige å fått benken og speil kommoden. Jeg ble kjempe glad, passet meg perfekt :) 
Hovedstua

Jeg ser at noen av bildene ble dårligere, skal prøve å komme med nye bilder etterhvert! 

Når det gjelder alle de møblene vi har fått fra selgeren så er det fordi hun skal flytte i en mindre leilighet :) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar